Måske er det nok for dig “bare” at komme ud og forår og solskin gør det betydeligt lettere. Samtidig nærmer bikini sæsonen sig med hastige skridt og DET kan motivere rigtig mange i en given periode. Men skal din træning give bonus, hvad end formålet så er, kræver det afveksling, vedligehold og struktur.

Træning må heller ikke være for besværlig og det kan virke stressende for nogen hvis den er alt for stryktureret for andre virker det stressende hvis den ikke er.

Uanset temperament og formål er det dog en rigtig god idé at skrive sin målsætning ned, det kan gøres med få ord og kan selvfølgelig revideres, men det kan minde dig selv om dine motiver, når fristelserne melder sig til at give op og gå løs med at droppe træningen, kold hvidvin på terassen, grillmad, søndagsis eller ekstraportioner.

Skriv ned, hvorfor du mener det alvorligt. Når du har slået dine motiver fast, er det nemlig lettere for dig at komme tilbage på sporet, hvis du skulle falde i. Her er nogle af de motiver, der oftest nævnes:

– Jeg vil være et forbillede for mine børn

– Jeg vil have bedre kondi

– Jeg vil tabe mig 5 kg.

Dine mål kan være andre, men det er et første og vigtigt skridt at gøre sig motiverne klare for at kunne holde ved.

På webfit.dk, kan du skrive dit mål – så omsætter vi det til træning og kost til opfyldelse af din målsætning.

Jo før jo bedre – og ja du kan godt nå at komme i bikiniform.